Tuesday 13 March 2018

BAYAR 15% JE DARI JUMLAH COVERAGE!


Jom kita layan gambar di atas ni dulu. Gambar ni diambil pada minggu lepas. Penukaran cermin hadapan kereta Perodua Alza milik pasangan berbangsa India.

 Ceritanya ketika si suami sedang memandu, ada batu besar dari lori hadapan kereta seakan dibaling dan menembusi cermin hadapan kereta lalu terkena pada si isteri yang sedang mengandung. Tak tahu lah kes aniaya atau sekadar kemalangan. Luckily, tiada sebarang kecederaan serius pada mangsa.

 Kemalangan boleh berlaku di mana-mana. Itulah pentingnya kita sentiasa bersedia dengan mengambil perlindungan insuran. Insuran cermin kenderaan adalah insuran tambahan, kita perlu maklumkan pada ejen untuk cover cermin sekali. Ada ejen insuran yang peka, mereka akan siap-siap masukkan dalam quotation.

 Untuk insuran cermin kenderaan, kita hanya perlu membayar 15% dari jumlah perlindungan. Sebagai contoh untuk cermin hadapan kereta Perodua Myvi:

 Jumlah coverage = RM 500
 Jumlah yang perlu dibayar = RM 75

 Tak mahal pon, cermin kereta ni jadi mahal bila kita bayar secara tunai. Antara jumlah RM 75 dan RM 500, mana yang kita lebih sanggup keluarkan?

 Belajar sesuatu?

Jom kita hubungi ejen insuran kenderaan masing-masing untuk tambah insuran cermin kenderaan. Kalau baru renew insuran dan terlupa nak tambah insuran cermin pun tak apa, boleh tambah, nanti pihak insuran akan keluarkan 'Endorsement Letter'. Dengan syarat, cermin kenderaan anda mestilah masih dalam keadaan baik!

 Disclaimer: Nizam Autoglass tidak menyediakan servis renew roadtax & insuran kenderaan. Tapi kalau nak claim insuran cermin kenderaan, boleh roger-roger kami. Tambahan pula, kami adalah BENGKEL PANEL SAH ETIQA INSURAN & TAKAFUL 

No comments:

TERIMA KASIH 2022

  Alhamdulillah. Segala puji bagi Allah. 2022 bakal melabuhkan tirainya. Dikesempatan ini, seluruh team Nizam Autoglass ingin menzahirkan uc...